De vereniging!

Musicalvereniging Nijmegen bestaat sinds januari 2011. We zijn een groep van zo’n vijfentwintig enthousiaste spelers tussen de 18 en 65 jaar, die er naar streven om iedere twee jaar weer een nieuwe musical op de planken te zetten.

In december 2011 hebben we in het LUX theater twee uitverkochte voorstellingen van onze eerste productie ‘Van Hamelen Tot Amsterdam’ gepresenteerd! Deze zelf geschreven productie was een omlijsting van een aantal succesnummers uit het rijke oeuvre van de componist Joop Stokkermans, bekend van o.a. de musicals ‘Kunt U Mij De Weg Naar Hamelen Vertellen’, ‘Fien’ en ‘De Engel Van Amsterdam’. Zowel het publiek als de de heer Stokkermans zelf, die op de première onze speciale gast was, waren unaniem zeer enthousiast.

Vrijwel direct daarna zijn we aan de slag gegaan met de voorbereidingen van onze volgende productie. De keuze viel wederom op een originele zelfgeschreven musical voor jong en oud. ‘Arabica’, een verhaal gebaseerd op de sprookjes uit 1001 nacht. Voor het jongere publiek zeer herkenbaar door de populaire personages zoals Aladdin, Ali Baba en Prinses Jasmine. Maar door de manier waarop het verhaal geschreven is en de manier waarop de karakters worden neergezet, is het ook een zeer humorvolle show voor het volwassen publiek. In juni 2013 beleefde deze show haar première in Theater ‘t Mozaïek in Wijchen.

Na de vakantie in 2013 zijn we begonnen aan onze derde musicalproductie. ‘Some Like It Hot’. Opnieuw een zelfgeschreven productie gebaseerd op de filmklassieker uit 1959. De voorstellingen in april 2015 waren wederom een groot succes met unaniem lovende kritieken. De vereniging is duidelijk gegroeid en toe aan een nieuwe uitdaging.

Die uitdaging hebben we gevonden in de Broadway hit musical ‘Curtains’ uit 2007. We wisten de rechten te bemachtigen voor de Nederlandse première van deze musical die plaats vond op 6 en 7 mei 2017 in theater ‘t Mozaïek in Wijchen. Het bleek een fantastische ervaring voor zowel de spelers als het publiek.

Dat we niet opnieuw voor een bestaande productie hebben gekozen als volgende productie onderstreept het feit dat we een vereniging met een eigen gezicht willen zijn. En daarom hebben we voor onze nieuwe productie voor 2019 opnieuw gekozen voor een gloednieuwe zelfgeschreven musical. ‘De Geestverruimende Gelofte’ belooft een humoristische show te worden waarin alle spelers optimaal aan bod komen.

Meer over onze nieuwe productie vindt u elders op onze website en onze Facebook pagina.

Groepsfoto 2016 Groepsfoto 2014 Groepsfoto 2013 Groepsfoto 2011